mandag 7. juni 2010

Tomten!
































I dag ble tomta gravd ut :) 1,60 meter ned.
Som dere ser så er det også gravd ut for kjeller. Selv om jeg igrunn ikke skulle ha kjeller
Min far tok avgjørelsen om at det ble kjeller. Hvorfor ikke igrunn? Uten kjeller hadde vi bare behøvd å gravd 0,70 meter. Så 0,90 meter ekstra er ikke så mye ekstra. Kommer heller ikke til å koste meg SÅ mye ekstra. Litt flere murstein og betong men men :) kjekt med kjeller ang lagringsplass for det har jeg ikke så mye av ellers i huset.
Eneste utfordringen er all massen (les: korallsand) vi har. Noe skal jo på plass igjen men har enda masse tilovers. Er det noen som vil ha så er det bare å ta kontakt :)
Det ble også gravd ut for ny kjeller nedgang. Der skal vi lage trapp og ny dør inn :)

Når dem gravde i dag så møtte dem på telen! Tenk vi er snart i midten av juni og telen er enda ikke "gått". Dem møtte på den på ca 0,60meter. Utrolig :)
Fikk også gravd opp der vannet kommer inn i huset. Der monterte vannverket (privat) opp ny stoppekrane og la også ny slage klar for å koble på :)
Se den gamle stoppekranen/røret som var inntaket for vann inn i huset (støtter den på et tre for å ta bilde). Helt sykt at jeg har fått blankt vann inn i huset (les rust).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar