tirsdag 22. juni 2010

Grunnmur og enda mere riving:)























Endelig har jeg ferie og hva starter man første feriedag med, JO å stå opp klokka 0730 for å jobbe med huset. Godt å vite at det blir bra til slutt :)
Etter noen intense dager med grunnmur og riving begynner vi å se ende på muren. Det er enda endel riving igjen men det skal taes etterhvert.
Snekkeren begynner i morgen med "gammelhuset", skifte kledning, vinduer etc.
Vi må vente noen dager før vi kan fylle Ublokka med betong og støpe gammelhuset fast i nyhuset, muren må herde først.
Vi er ellers godt i rute.
Dere ser på bildene nå hvor stort utbygget blir. 6m * 7,20m ;)
I morgen er det St.hans aften og da skal vi ha et KJEMPE bål med endel av matrialet som er revet fra huset. Håper bare værgudene er med oss og ikke gir oss alt for mye vind for da må vi avlyse.
Jeg har store problemer med å få lastet opp flere bilder en et i gangen....
Noen som vet om det er noe man kan gjøre?

2 kommentarer:

  1. Heisann

    Ikke for å være ufin, men jeg bare lurte på om du gjør dette selv? Muren ser forøvrig veldig bra ut. Uten at jeg skal legge meg borti det så er det ingen grunn til å vente med å støpe u-blokken.(Det er selvfølgelig greit å vente til dagen etter slik at blokka sitter fast) Lykke til videre :-)

    SvarSlett
  2. Heisann :)
    Jeg har ikke gjordt muren helt alene nei. Har andre med meg.
    For å si det sånn så er muren og rivingen av gammel huset "egenandelen" i dette prosjektet. Alt av snekkring leier jeg inn + elektriker og rørlegger:)
    Grunnen til at vi mente at vi måtte vente med å støpe U blokka var pga forskalingen. For vi måtte skru i Ublokka. Men da vi stod opp i dag var den herdet så mye at vi gjorde det ferdig i dag :)

    SvarSlett